Czasy, gdy przedsiębiorca mógł do woli przebierać w kandydatach czekających miesiącami na etat, minęły bezpowrotnie. Na współczesnym rynku to pracownik dyktuje warunki, a najlepsi specjaliści mają bardzo konkretne oczekiwania wychodzące daleko poza kwestie finansowe. Coraz bardziej cenioną wartością jest elastyczność pracy i – co za tym idzie – work-life balance. Jeśli nie chcesz, by w najbliższym czasie Twój zespół zmniejszył się o cennych zawodowców, zadbaj o nich już dziś.

Myślisz sobie pewnie: “Przecież atmosfera w biurze jest sympatyczna, ludzie się na ogół lubią, czasem bywa nerwowo, ale to w końcu praca, a nie herbatka u cioci. Nie widzę powodów do zmartwień”. Może Ty ich nie widzisz, jednak Twoi pracownicy nie żyją w próżni, a część ich znajomych bądź rodziny z pewnością opowiada o miejscach, gdzie wdrażane są nowoczesne rozwiązania, a biuro jest w dużej mierze zautomatyzowane. Warto być na bieżąco z nowinkami technologicznymi, bo niestosowanie rozwiązań, które zaczynają być standardem w biznesie, może prowadzić do niezadowolenia, frustracji, a w końcu wypalenia zawodowego u osób zatrudnionych. Trudno się temu dziwić, jeśli asystent biurowy musi prowadzić rozbudowane tradycyjne archiwum dokumentów, podczas gdy jego kolega z firmy obok korzysta w tym celu z automatycznych systemów.

Narzędziem, które kompleksowo podniesie wydajność pracy całego przedsiębiorstwa, jest elektroniczny system obiegu dokumentów. Nie tylko ułatwi zarządzanie materiałami znajdującymi się w archiwum, ale pozwoli także na korzystanie z nich wszystkim zdefiniowanym odbiorcom. To znacznie przyspiesza obieg informacji i wykonywanie zadań – nie trzeba do tego celu każdorazowo pobierać materialnego dokumentu znajdującego się w archiwum, wystarczy jedynie zalogować się do systemu z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, również po godzinach pracy. To tylko kilka przykładów przydatności takiego urządzenia, sam pomyśl, ile jeszcze możesz zdziałać w ten sposób!