Multimedialny wabik

Jesteś dyrektorem lub managerem instytucji publicznej i wszystkie Twoje inicjatywy rozbijają się o braki w budżecie? To jasne, zawsze znajdą się pilniejsze wydatki niż zakup nowego sprzętu audiowizualnego lub drukarki. Długofalowo takie myślenie może być jednak zgubne. Inwestycja w nowoczesny sprzęt, choć początkowo kosztowna, w dłuższej perspektywie przynosi znaczne oszczędności. Przeanalizujmy sprawę na przykładzie urządzeń Copy Office!

Monitory digital signage na korytarzach szkoły wyższej lub biblioteki mogą się wydawać zbytkiem, w praktyce jednak są bardzo pożyteczne. Skutecznie zastępują tradycyjne, korkowe lub magnetyczne, tablice informacyjne. Zainstalowane raz – służą przez długie lata, bez konieczności inwestowania w różnego rodzaju materiały pomocnicze, takie jak kolorowe wydruki, szpilki, magnesy, naklejki itd. Skuteczniej pełnią również swoją funkcję informacyjną. Wyświetlane na nich wiadomości mogą być bez problemu, na bieżąco aktualizowane i zawsze są wiarygodne – dostęp do systemu mają bowiem wyłącznie zweryfikowani pracownicy. Nie ma więc obaw, że ktoś dla żartu podmienił kartkę, w wyniku czego studenci stawią się na egzamin w złym terminie.

Nie tylko oszczędność na materiałach eksploatacyjnych oraz lepsze zarządzanie czasem pracowników pozytywnie wpłynie na budżet jednostki. Warto zwrócić uwagę, że wysokość dotacji dla instytucji publicznej często jest uzależniona od liczby osób korzystających z jej usług. Dla przykładu – im więcej studentów, tym wyższe kwoty z Ministerstwa Szkolnictwa Wyższego zasilają konto uczelni. Podobnie, odpowiednia liczba uczestników jest warunkiem uzyskania przez bibliotekę lub dom kultury zgody na realizację różnego rodzaju projektów, które wspierają budżet tych jednostek. Aby przekonać nieprzekonanych i utrzymać aktualnych użytkowników, najlepiej komunikować się z nimi w atrakcyjny i zrozumiały dla nich sposób. Monitory informacyjne, które pozwalają na wyświetlanie informacji w formie tekstu, obrazu, filmu, wykresu itp., doskonale odpowiadają przyzwyczajeniom współczesnych ludzi. Dzięki takiej formie komunikacji można skutecznie zwiększyć liczbę kandydatów na studia lub uczestników warsztatów.