Blog

Balans między tradycją a nowoczesnością w szkolnictwie wyższym

Zdobycie szerokiej wiedzy na poziomie akademickim wymaga czasu. Najbardziej cenni pracownicy dydaktyczni to zaawansowani wiekiem profesorowie, którzy dużą część życia spędzili w bibliotekach i laboratoriach, i niekoniecznie są na bieżąco z nowinkami technologicznymi. Tymczasem interaktywny, nowoczesny sposób prowadzenia zajęć daje najlepsze efekty dydaktyczne. Paradoks szkolnictwa wyższego polega na tym, że niezwykle trudno jest połączyć zaawansowaną wiedzę z nowoczesnymi środkami jej przekazu. Oferta Copy Office umożliwia to, co wydaje się niemożliwe.

Dobrym sposobem na urozmaicenie tradycyjnego wykładu jest zastosowanie mobilnego wizualizera. Treści przekazywane w formie ustnej mogą być łatwo ilustrowane atrakcyjnymi i dostępnymi dla wszystkich słuchaczy materiałami. To doskonały sposób na prezentację wszelkiego rodzaju zdjęć, negatywów, klisz filmowych, a także przygotowanych przez prowadzącego slajdów. Rzecz prosta w obsłudze, a skutecznie przykuwa uwagę studentów i znacząco wzbogaca treść wykładu.

Nieco bardziej zaawansowanym, ale wciąż przyjaznym w obsłudze rozwiązaniem są monitory interaktywne. Aby korzystać z dobrodziejstw tej technologii, należy przygotować salę, w której każdy student będzie posiadał własne stanowisko komputerowe. Po zalogowaniu się na konto student będzie mógł rozpocząć indywidualną pracę, a dzięki systemowemu połączeniu wszystkich stanowisk – efekty mogą być wyświetlane na wspólnym ekranie. Dodatkowo dzięki monitorowi dotykowemu każdy członek grupy może wprowadzać w czasie rzeczywistym notatki i poprawki na wspólnie oglądany obraz. Własne uwagi może nanosić również prowadzący, przy użyciu własnego komputera. Takie rozwiązanie jest niezwykle efektowne, znacząco usprawnia i uatrakcyjnia pracę grupową, a zarazem jest bardzo intuicyjne i proste w użyciu dla prowadzącego.