Blog

Czy kontrakt serwisowy to dobra opcja dla Twojego biura?

Postawmy sprawę jasno: jeśli w ogóle zadajesz sobie pytanie z tytułu tego wpisu, to prawdopodobnie odpowiedź brzmi TAK 🙂 Prawda o prowadzeniu własnej działalności jest taka, że oczywiście wiele rzeczy można robić samodzielnie, ale w pewnym momencie bolesne konsekwencje zaczynają przeważać nad oszczędnościami. Kiedy więc warto skorzystać z kontraktu serwisowego na urządzenia biurowe? Poniżej lista najistotniejszych korzyści:

  1. Stała dostępność urządzeń

Kontrakt serwisowy zapewnia regularną konserwację i szybką naprawę urządzeń, co minimalizuje ryzyko awarii i długotrwałych przestojów. Stała dostępność takich sprzętów jak drukarki, kopiarki czy skanery to klucz do płynnego działania biura.

  1. Przewidywalne koszty

Dzięki kontraktowi serwisowemu, firma może planować budżet z wyprzedzeniem, ponieważ zamiast nieoczekiwanych, dużych wydatków na naprawy, opłaty serwisowe są stałe w odniesieniu do jednej wydrukowanej strony. Łatwiej więc przewidzieć finalny miesięczny koszt usługi.

  1. Profesjonalna opieka serwisowa

W ramach kontraktu urządzeniami zajmują się wyspecjalizowani technicy. Oznacza to, że naprawy i przeglądy są wykonywane szybko, skutecznie i zgodnie z zaleceniami producenta, co wydłuża żywotność sprzętu.

  1. Mniej przestojów

Szybka reakcja serwisu przekłada się na mniej przerw w pracy i zwiększoną produktywność biura.

  1. Dostęp do części zamiennych

W ramach kontraktu serwisowego często uwzględnione są oryginalne części zamienne, co eliminuje ryzyko korzystania z tańszych, mniej wytrzymałych zamienników, które mogą negatywnie wpłynąć na działanie urządzeń.

  1. Zgodność z najnowszymi standardami

Serwisanci dbają o to, by sprzęt był zawsze zgodny z aktualnymi standardami i regulacjami technicznymi. Ponadto, często oferują doradztwo dotyczące ulepszeń, czy wdrożeń nowych technologii, które mogą dodatkowo zwiększyć efektywność działania urządzeń.

  1. Outsourcing i oszczędność czasu

Firma nie musi inwestować czasu w poszukiwanie specjalistów do napraw czy konserwacji urządzeń. Wszystkie obowiązki serwisowe są przekazane zewnętrznemu dostawcy, co pozwala skupić się na głównych działaniach biznesowych.

  1. Raportowanie i monitoring

W ramach kontraktu serwisowego możesz liczyć na szczerą opinię dotyczącą stanu technicznego urządzeń czy bieżących potrzeb naprawczych. To daje lepszą kontrolę nad funkcjonowaniem biurowego sprzętu i pozwala zapobiegać kolejnym awariom.

 

Pamiętaj, że w ramach kontraktu serwisowego bazujesz na własnym sprzęcie – my gwarantujemy jego szybką naprawę, ale to Ty odpowiadasz za skomponowanie całej infrastruktury czy wymianę poszczególnych urządzeń na nowe. Jeśli jednak wolałbyś cały system biurowy oddać w ręce specjalistów, polecamy usługę dzierżawy systemu biurowego od Copy Office. Wtedy flota maszyn biurowych stanie się Twoim niezawodnym narzędziem, o którego sprawność w ogóle nie będziesz musiał się martwić. Polecamy się w każdym z tych wariantów!