Postawmy sprawę jasno: jeśli w ogóle zadajesz sobie pytanie z tytułu tego wpisu, to prawdopodobnie odpowiedź brzmi TAK 🙂 Prawda o prowadzeniu własnej działalności jest taka, że oczywiście wiele rzeczy można robić samodzielnie, ale w pewnym momencie bolesne konsekwencje zaczynają przeważać nad oszczędnościami. Kiedy więc warto skorzystać z kontraktu serwisowego na urządzenia biurowe? Poniżej lista najistotniejszych korzyści:
- Stała dostępność urządzeń
Kontrakt serwisowy zapewnia regularną konserwację i szybką naprawę urządzeń, co minimalizuje ryzyko awarii i długotrwałych przestojów. Stała dostępność takich sprzętów jak drukarki, kopiarki czy skanery to klucz do płynnego działania biura.
- Przewidywalne koszty
Dzięki kontraktowi serwisowemu, firma może planować budżet z wyprzedzeniem, ponieważ zamiast nieoczekiwanych, dużych wydatków na naprawy, opłaty serwisowe są stałe w odniesieniu do jednej wydrukowanej strony. Łatwiej więc przewidzieć finalny miesięczny koszt usługi.
- Profesjonalna opieka serwisowa
W ramach kontraktu urządzeniami zajmują się wyspecjalizowani technicy. Oznacza to, że naprawy i przeglądy są wykonywane szybko, skutecznie i zgodnie z zaleceniami producenta, co wydłuża żywotność sprzętu.
- Mniej przestojów
Szybka reakcja serwisu przekłada się na mniej przerw w pracy i zwiększoną produktywność biura.
- Dostęp do części zamiennych
W ramach kontraktu serwisowego często uwzględnione są oryginalne części zamienne, co eliminuje ryzyko korzystania z tańszych, mniej wytrzymałych zamienników, które mogą negatywnie wpłynąć na działanie urządzeń.
- Zgodność z najnowszymi standardami
Serwisanci dbają o to, by sprzęt był zawsze zgodny z aktualnymi standardami i regulacjami technicznymi. Ponadto, często oferują doradztwo dotyczące ulepszeń, czy wdrożeń nowych technologii, które mogą dodatkowo zwiększyć efektywność działania urządzeń.
- Outsourcing i oszczędność czasu
Firma nie musi inwestować czasu w poszukiwanie specjalistów do napraw czy konserwacji urządzeń. Wszystkie obowiązki serwisowe są przekazane zewnętrznemu dostawcy, co pozwala skupić się na głównych działaniach biznesowych.
- Raportowanie i monitoring
W ramach kontraktu serwisowego możesz liczyć na szczerą opinię dotyczącą stanu technicznego urządzeń czy bieżących potrzeb naprawczych. To daje lepszą kontrolę nad funkcjonowaniem biurowego sprzętu i pozwala zapobiegać kolejnym awariom.
Pamiętaj, że w ramach kontraktu serwisowego bazujesz na własnym sprzęcie – my gwarantujemy jego szybką naprawę, ale to Ty odpowiadasz za skomponowanie całej infrastruktury czy wymianę poszczególnych urządzeń na nowe. Jeśli jednak wolałbyś cały system biurowy oddać w ręce specjalistów, polecamy usługę dzierżawy systemu biurowego od Copy Office. Wtedy flota maszyn biurowych stanie się Twoim niezawodnym narzędziem, o którego sprawność w ogóle nie będziesz musiał się martwić. Polecamy się w każdym z tych wariantów!