Zbliża się sesja zimowa, a po niej nowy semestr akademicki i już teraz na wielu uczelniach można zauważyć podobne problemy z komunikacją. Studenci bombardujący skrzynki mailowe prowadzących oraz okupujący dziekanat z licznymi pytaniami mimo usilnych starań nie zawsze znajdują odpowiedzi na dręczące ich pytania. Dodatkowo ich aktywność w tej kwestii utrudnia życie pracowników, którzy muszą przecież wywiązywać się ze swoich codziennych obowiązków, a ciągłe odbieranie telefonów, odpisywanie na maile oraz przyjmowanie petentów skutecznie ich rozprasza. Niektórzy twierdzą, że na tym polega specyfika polskich uczelni i nie robią nic, by poprawić sytuację. Inni korzystają z rozwiązań oferowanych przez Copy Office.

Interaktywne monitory rozlokowane na uczelnianych korytarzach wydają się najlepszym rozwiązaniem przedsesyjnych bolączek. Wszystkie informacje organizacyjne, dotyczące terminów egzaminów, dyżurów pracowników, harmonogramu w nowym semestrze, zostaną wgrane przez zweryfikowanego pracownika i wyświetlane w miejscu dostępnym dla wszystkich zainteresowanych. Ogłoszenia mogą być aktualizowane na bieżąco, bez konieczności opuszczania biurka. Treść materiałów może być stale monitorowana i w razie potrzeby poddawana korekcie – znika zatem problem błędów w wydruku, zaginięcia kartki z informacjami lub jej podmienienia przez niepowołaną osobę. Istotne jest również to, że wiadomości przekazywane w formie multimedialnej są bardziej czytelne i atrakcyjne dla studentów, którzy przywykli do takiego stylu komunikacji. Nie bez znaczenia jest możliwość dotarcia z informacjami również do osób niepełnosprawnych – np. niewidomych lub niechodzących. Monitory mogą zostać zainstalowane w kilku miejscach, dzięki czemu ważne komunikaty będą zawsze pod ręką, bez konieczności przemierzania schodów lub transportowania się na drugi koniec budynku. Koszty takiego rozwiązania wcale nie muszą być duże, zwłaszcza, że interaktywne monitory pozwalają na działalność komercyjną – stanowią doskonałą przestrzeń reklamową dla rozmaitych marek.