Blog

Jak skrócić (lub zlikwidować) kolejki do dziekanatów?

Na większości uczelni rozpoczął się właśnie kolejny semestr zajęć w systemie zdalnym. Oznacza to, że przez najbliższe miesiące pracownicy administracyjny mogą czuć się bezpieczni. Sytuacja jednak z pewnością znacznie się skomplikuje wraz z sesją egzaminacyjną i zakończeniem roku akademickiego, gdy spora liczba studentów będzie chciała dopiąć swoje sprawy uczelniane. Będzie to oznaczało zwiększenie liczby bezpośrednich kontaktów międzyludzkich, co rodzi ryzyko zakażeń. Tymczasem część z takich spotkań można ominąć dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii.

Rozwiązaniem, które rekomendujemy każdej uczelni (ale także urzędom i innym instytucjom publicznym), jest multimedialna tablica informacyjna. To proste rozwiązanie pozwala informować petentów o wszystkich istotnych sprawach za pośrednictwem materiałów wyświetlanych na ekranie. Piszemy „materiałów”, bo oprócz zwykłego tekstu na tablicy można umieszczać obrazy, wykresy czy filmiki. Dzięki temu informacja jest przekazywana w sposób maksymalnie precyzyjny i dostosowany do preferencji współczesnego odbiorcy. W efekcie pracownik administracyjny nie tylko nie musi odpowiadać ustnie na nurtujące studentów pytania, ale także nie musi opuszczać swojego biura, by zaktualizować dane. Wystarczy komputer podłączony do sieci.

Oczywiście za pomocą tablicy multimedialnej nie sposób odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości, które zgłaszają studenci. Czasem potrzebne są bardziej interakcyjne narzędzia. Takie jak kioski multimedialne! Dzięki nim student będzie mógł wybrać interesujący go temat, sprawdzić informacje dotyczące jego grupy lub rocznika, zapoznać się ze spersonalizowanym pakietem kursów opcjonalnych. Podążanie za kolejnymi komendami pozwoli dotrzeć do właściwej informacji, bez konieczności osobistego kontaktu z pracownikiem administracyjnym.

Powyższe rozwiązania sprawdzą się nie tylko w czasie pandemii, ale także już po niej – skutecznie rozładują ciągnące się w nieskończoność kolejki do dziekanatów i odciążą pracowników w najbardziej gorących okresach roku akademickiego.

 

Powiązane wpisy